Aflu Online

Afla si tu ceea ce te intereseaza

1

Reduceti riscul de cancer, Alzheimer si diabet cu ulei de masline

Uleiul de masline are un loc important in dieta mediteraneeana, iar aspectul principal al acestei diete include consumul proportional de ulei de masline. Acesta contine un nivel ridicat de grasimi mononesaturate, in special acidul oleic, prin care studiile au aratat ca pot fi legate de un risc redus de boala coronariana.

Exista dovezi ca antioxidantii din uleiul de masline imbunatatesc reglarea colesterolului si reduce LDL-ul (colesterolul rau_ si are alte efecte antiinflamatorii.

Uleiul de masline este un tip de grasime extrasa din maslin care este un arbore traditional din mediteranean. Se produce prin zdrobirea maslinelor intregi inainte ca uleiul sa fie extras. Beneficiile aduse sanatatii ale uleiului de masline sunt nenumarate, motiv pentru care a fost denumit „miracolul mediteranean”.

Tipuri de uleiuri de masline

Uleiul de masline este utilizat in industria cosmetica, farmaceutica si chiar in fabricarea sapunurilor (ex. sapunul Castilian). Uleiul de masline se gaseste intr-o varietate de sortimente, in functie de procesul de prelucrare. De exemplu, uleiul de masline extra virgin este considerat tipul premiu. Se produce din prima zdrobire a maslinelor si se extrage prin persarea la rece, fara adaugare de substante chimice. Uleiul virgin este al doilea soi de ulei, obtinut din a doua presare a fructelor. Uleiul de masline rafinat este obtinut prin rafinarea uleiului virgin de masline si are un nivel de aciditate de peste 3.3%.

Uleiul contine antioxidanti fenolici, terpenoid si squalen care sunt toti compusi anticancerigeni. Uleiul are acid oleic care previne inflamatia cronica si reduce daunele cauzate de radicalii liberi asupra celulelor corpului.

Iata cateva beneficii uitoare pentru sanatate ale uleiului de masline:

Uleiul de masline si cancerul

Unul din beneficiile sale este ca uleiul de masline protejeaza impotriva cancerului de piele, colon, cancer mamar. Un numar mare de cercetari au aratat ca prin consumarea unei diete sanatoase cu ulei de masline ca sursa pricipala de grasime poate reduce considerabil cancerul incipent.

Efectul benefic poate fi atribuit acidului oleic, acid gras monosaturat predominant din uleiul de masline. Cu toate acestea, nu este exclus ca alte substante ale uleiului de masline, ca antioxidantii, flabonoidele, polifenolii si squalena sa aiba influente pozitive. Squalena se crede ca are un efect favorabil asupra pielii prin reducerea melanomului incipient. Uleiul de masline este unul din primele 14 alimente care protejeaza impotriva dezvoltarii cancerului.

Uleiul de masline si Alzheimer-ul

Numeroase studii au aratat ca uleiul de masline poate afecta creierul si reduce riscul de aparitie a bolii Alzheimer. aceasta boala este una din cele mai studiate boli, fiind o cauza dementei la varstnici.

Boala Alzheimer este una din cea mai frecventa cauza de dementa, care este o afectiune a creierului care duce la scaderea capacitatii de memorie, gandire si rationament individual.

Un studiu afirma ca soarecii cu boala Alzheimer au primit agricon, principalul polifenol gasit in uleiul extra virgin, timp de 8 saptamani. Rezultatele arata ca s-a produs o imbunatatire semnificativa a performantei cognitive a soarecilor in comparati cu grupul care nu a primit polifenolul din uleiul de masline.

Oamenii de stiinta au efectuat teste de performanta a memoriei si au remarcat ca la modelul pe soareci deficienta cognitiva a fost complet prevenita prin administrarea de oleuropeina aglicona la soareci.

O alta cercetare a examinat efectele uleiului de masline extra virgin asupra invatarii si a memoriei la soarecii cu leziuni oxidative ale creierului timp de 6 saptamani. Cercetarile sugereaza ca uleiul de masline extravirgin are efecte benefice asupra deficit de invatare si de memorie intalnite in imbatranire si bolile cum ar fi Alzheimerul si dementa.

Uleiul de masline si diabetul zaharat

Un studiu a indicat ca orice dieta mediteraneana ce contine ulei de masline este capabila sa reduca diabetul de tip 2 cu peste 50%. Acest lucru se datoreaza faptului ca acesta contine grasimi mononesaturate ca cele din seminte si nuci. Aceste grasimi sunt esentiale in reducerea riscurilor de boli cronice, cum ar fi diabetul si cancerul.

s-a demonstrat ca o dieta bogata in ulei de masline, cu continut scazut de grasimi saturate, moderat bogat in carbohidrati si fibra solubila din fructe, legume, paste si boabe, este cea mai eficienta abordare pentru diabetici. Acest tip de dieta imbunatateste controlul zaharului din sange si sensibilitatea la insulina.

Uleiul de masline si osteoporoza

Uleiul de masline poate fi utilizat pentru a reduce osteoporoza. Osteoporoza este o afectiune care inseamna ca oasele dumneavoastra sunt slabe si exista mai multe sanse sa se rupa. „Osteoporoza” inseamna literar „oase poroase” si este adesea denumita „boala osoaselor fragile” cu un risc crescut de fracturi de sold, coloana vertebrala si incheieturi ale mainilor. Osteoporoza este adesea numita boala „silentioasa” deoarece nu pot fi stabilite simptome evidente pana cand nu exista o fractura.

Un studiu a descoperit ca oamenii care consuma ulei de masline au un nivel ridicat de osteocalcin, care este o proetenia secretata de celulele formatoare de os. Un nivel ridica t de osteocalcin este un indicator al oaselor puternice.

Ulei de masline si tensiunea arteriala

Un studiu raporteaza ca persoanele care iau medicamentie pentru tensiune arteriala pot reduce cantitate de medicamente pe care o iau daca inlocuiesc cu ulei extra virgin (aproximativ 30-40 g/zi) pentru alte tipuri de grasimi in dieta lor.

Ulei de masline si colesterolul

Uleiul de masline contine un amestec puternic de antioxidanti ce pot reduce colesterolul LDL, dar lasa colesterolul HDL intact.

FDA permite producatorilor de ulei de masline sa pretinda ca „dovezi limitate, dar nu concludente sugereaza ca administrarea a doua linguri de ulei de maslne zilnic pot reduce riscul de boala cardiace coronare  din cauza grasimilor monosaturate din uleiul de masline”.

Uleiul de masline si depresia

Uleiul de masline se spune ca poate controla depresia. Un studiu spaniol a arata ca persoanale care consuma grasimi hidrogenate care se gasesc in mancarea procesata  au avut un risc de 48%  de a suferi depresie. in plus, cercetatorii au descoperit ca un aport mai mare de ulei de masline si grasimi polinesaturale care se gasesc in pestele gras si uleiuri vegetale au fost asociate cu un risc mai mic de depresie.

Cat de mult ulei de masline sa consumati

Uleiul extra virgin este tip de ulei esential care este recomandat pentru a inlocui grasimea de origine animala unde este posibil. Puteti imbunatati considerabil beneficiile uleiului de masline consumandu-l in mancaruri ce fac parte din dieta mediteraneeana. Aceste beneficii antiinflamatorii ale uleiului de masline extra virgin nu depind de consumarea unei cantitati mari din acesta. Doar doua lingurite de ulei de masline extravirgin pe zi s-au dovediti a fi un benefic antiinflamator.

Puteti pune uleiului de masline pe paine, puteti face dressinguri pentru salate combinand ulei de masline si lamaie sau otet, sare, piper, usturoi si ierburi proaspete. Presarati ulei de masline pe legume coapte/gatite sau piure.

Uleiul de masline este in top 14 alimente care protejeaza impotriva dezvoltarii cancerului.

 

 

Comentarii

Comentarii